Twój produkt jest ekstra? Zatem Twój sklep poniesie porażkę!

Założenie, że produkty w Twoim sklepie są wyjątkowe bardzo często kończy się bolesnym bankructwem. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj zakłada się, że skoro produkt jest wyjątkowy to sam się obroni. A to bardzo poważny błąd.

Na lekturę potrzeba ok. 4 minut

Ty możesz być przekonany, że Twój produkt jest wyjątkowy. Twój produkt rzeczywiście może być wyjątkowy. Ale sęk w tym, że to do klienta sklepu należy ostateczna decyzja. A klient wcale nie musi podzielać Twoich opinii. Nie musi mieć Twojej wiedzy z danego zakresu. Chcesz, aby uznał, że produkt jest wyjątkowy, musisz go o tym przekonać.

W opisie produktów nie używaj przymiotników!

Przymiotniki mają to do siebie, że podlegają subiektywnemu osądowi. Określenia typu „piękny”, „wyjątkowy”, „niesamowity” dla każdego znaczą coś innego. Jak powszechnie wiadomo, nie to ładne co ładne, lecz co się komu podoba. Przygotowując opisy swoich produktów unikaj zatem tego typu określeń. Dodatkowo warto zaznaczyć, że takie określenia nie niosą ze sobą żadnej wartości informacyjnej. To klient oceni czy dany produkt jest ładny czy nie. Nie warto więc marnować miejsca na takie zwroty.

Nie oceniaj, lecz przedstawiaj twarde dowody.

Ocena należy do klienta. Ty natomiast powinieneś dostarczyć mu informacji, na podstawie których takiej oceny może dokonać. Z czego zatem wynika wyjątkowość Twojego produktu? Z dobrej jakości materiałów? Z procesu produkcji? Z doświadczenia ekipy, która nad nim pracuje? O tym właśnie napisz w treści zamieszczonej na karcie produktu. Wyjaśnij klientowi co oznaczają te elementy – jeśli materiały użyte do produkcji są wysokiej jakości opisz co to oznacza dla trwałości produktu, dla komfortu jego używania.

Nie wychodź z założenia, że pewne sprawy są oczywiste. Wręcz przeciwnie, załóż, że nie są i opisz wszystko. Nie wiesz przecież kto akurat będzie oglądać Twój produkt – to może być osoba, która dokonuje pierwszego zakupu tego typu towaru i nie wie jak podjąć odpowiednią decyzję zakupową. Pomóż jej dokonać takiego wyboru.

Dzięki temu zyskasz:

  1. długi opis, co zostanie docenione przez wyszukiwarki,
  2. opis, który pozwoli każdemu klientowi zrozumieć czym jest Twój produkt,
  3. opis, na podstawie którego klient będzie w stanie dokonać wyboru i podjąć decyzję zakupową.

Poznaj język swojego klienta

Czy Twój klient zna się na rzeczy tak dobrze jak Ty? Bezpieczniej jest założyć, że jednak nie. Nie używaj zatem niszowego branżowego języka, pełnego terminów, które nie są znane osobom spoza branży. Musisz użyć takiego określenia? Okej, ale dołącz do niego obszerne wyjaśnienie. Dzięki temu Twoje treści staną się bardziej zrozumiałe i będą mogły być wykorzystane do podjęcia decyzji zakupowej. Z drugiej strony warto też zauważyć, że niezrozumiałe treści także zostaną użyte do podjęcia decyzji zakupowej, ale tą decyzją najczęściej będzie zrobienie zakupów w innym sklepie.

Tworząc opis produktu warto także zapoznać się z językiem stosowanym przez Twoich potencjalnych klientów do wyszukiwania takich produktów jak Twoje w sieci. Jakich określeń używają Twoi klienci? Co wpisują w wyszukiwarkę, by odnaleźć interesujące ich produkty? Dowiedz się, a następnie użyj tych fraz w swoich opisach, odpowiednio je rozwijając. Dzięki temu opisy w Twoim sklepie będą odpowiadać na zapytania wpisywane w wyszukiwarkę, co pozwoli Twojemu sklepowi zwiększać pozycję w wynikach wyszukiwania.

I zawsze pamiętaj, że Twój produkt się sam NIE OBRONI.

Robiąc zakupy w tradycyjnym sklepie stacjonarnym, klient może produkt obejrzeć dokładnie i z każdej strony. Dotknąć. Spróbować produktu użyć. Doświadczenie zakupowe w internecie jest zupełnie inne. To utrudnia znacznie podjęcie decyzji zakupowej. Do Ciebie należy zakopanie tej przepaści między zakupami w prawdziwym świecie a tymi wirtualnymi.

Jak można ułatwić decyzję zakupową w sklepie internetowym:

  • dodaj duże zdjęcia produktu z każdej strony,
  • dodaj zdjęcia pozwalające zobaczyć detale, np. fakturę materiału, szwy, guziki, itp.
  • pokaż produkt w użyciu, np. wideo pokazujące jak sukienka układa się na ciele w ruchu, dodaj zdjęcie kolczyka założonego na ucho,
  • pokaż proporcje produktu w stosunku do innego przedmiotu, którego rozmiary są znane, aby klient mógł zrozumieć jakiej wielkości jest Twój produkt,
  • zamieść opis dokładnie objaśniający właściwości produktu, sposób jego użycia, materiały, z których jest wykonany, im dłuższy będzie opis tym lepiej, gdyż powinien odpowiadać na wszelkie ewentualne wątpliwości klienta.

Więcej na ten temat przeczytasz także w analizie sklepu: http://www.brainfactory.pl/uzasadnij-swoja-cene-jesli-chcesz-sprzedawac-produkty-drozsze-niz-konkurencja/

Na lekturę potrzeba ok. 4 minut

Ela Ustupska i Daniel Wieczorek

To pisaliśmy my: Ela Ustupska i Daniel WieczorekPrzez ponad 10 lat rozwijania swojej firmy, z niejednego pieca przyszło nam jeść chleb. Teraz dzielimy się swoimi doświadczeniami opisując błędy i sukcesy oraz wnioski jakie z nich wyciągnęliśmy. Staramy się unikać branżowego języka i pisać zrozumiale dla osób spoza branży marketingowej. Wyróżnia nas także to, że patrzymy na sprawy od praktycznej strony biznesowej, zwracając uwagę przede wszystkim na skutki działań i jakie mają przełożenie na zwiększanie efektywności firmy. Działamy pod szyldem Brainfactory, gdzie zajmujemy się zwiększaniem sprzedaży w firmach usługowych i sklepach internetowych. Jeśli Twoja firma ma z tym problem, skontaktuj się i umów na bezpłatną konsultację bez żadnych zobowiązań z Twojej strony!

Może zainteresują Cię także te artykuły:

Twoja firma stoi w miejscu? Masz apetyt na większą sprzedaż? Odezwij się koniecznie! Być może to właśnie koniec Twoich problemów!

Tak! Chcę więcej klientów